Friday, December 2, 2011

Discover Bangkok!

Zo! Daar ben ik weer! De dagen gaan nu eigenlijk al best hard. De eerste dag heb ik zelf een beetje rond gelopen, het was blijkbaar Big Buddha Day, dus veel tempels waren gratis en een tuk-tuk kostte maar 20 baht (minder dan 50 cent) om me naar alle plaatsen te laten rijden. Echt chill zo'n chaffeurtje voor jezelf. Ik was geweest bij de Golden Mount, Standing Buddha en nog 1.. Even de naam vergeten... Hij bracht me ook naar een officiele tourist office, waar ik eigenlijk zo wat mijn hele reis al ongeveer heb geboekt. Ja.. of dat goed is.. ? Misschien gewoon wat meer zekerheid en als je veel wil zien in 3,5 week, dan moet je toch echt wel wat plannen. Daarna heb ik aan de Khao San road (toeristenstraat) al dingetjes gekocht.. Shit, nu moet ik alles nog 3 weken meesjouwen, maar ik kon het niet laten! 's Avonds met wat meiden wat wezen drinken bij een super chill straatje met allemaal cocktails, relaxte muziek. Maar na twee biertjes wilde ik naar huis, want gisterochtend ging ik een tour doen met met andere vakantiegangers van andere hostels.
Er stond een schema in de map van het hostel hoe de dag ongeveer zou verlopen. De floating market, lunch, river Kwai met museum en Tiger temple. Nou, alles moet je met een korreltje zout nemen, en dan ook echt met een korreltje zout. Ik stond om half 7 al klaar, terwijl ik pas om 7u zou worden opgehaald. dus ik dacht; mooi op tijd, goed aan de dresscode gelet, namelijk geen roze, rood of oranje (blijkbaar vinden tijgers dit wel een mooi kleurtje). Maar om 7u kwam dat vrouwtje me halen en moest ik blijkbaar ook nog een lange broek aan en een t-shirt! Wist ik veel, had niemand me verteld. daar ging ik al.... Gelijk al een vertraginkje van 10/15 min. Na twee uur rijden kwamen we aan bij de floating market, toen een half uur wachten, een uur rijden voor 20 min. lunchen, een uur rijden voor 30 min. River Kwai (zonder museum) en bijna een uur rijden voor de Tiger Temple.. Ja, de tijgers worden echt gedrogeerd.. Ik werd (hand in hand met een vrouwtje in het oranje) van tijger naar tijger gestuurd om op de foto met hen te mogen. Die tijgers kijken echt wel heel sloom uit hun ogen. Heel apart.. ook omdat je weet dat je het in stand houd door daar naartoe te gaan.
Daarna moesten we nog bijna vier uur terug rijden, en vooral daar baalden we van!
Gisteravond nog meer Nederlanders ontmoet (bij die tour ook al 5) bij het hostel en ging mee naar de Banyan Tree hotel op de 59e verdieping. Hoe chill!! Bovenop het dak, uitzicht op Bangkok!! We zagen die koepel waar The Hangover 2 was opgenomen of zo. Cocktail gedronken, en toen nog 1. Daarna echt weer naar huis, want vandaag had ik afgesproken om 8u met een Nederlander, Nes om alle toeristische tempels te zien! Dat werd dus de Grand Palace (wauw!!!!) en Wat Pho. Tussendoor waren we natuurlijk verdwaald en kwamen we allemaal andere interessante dingen tegen, zoals andere tempels, een lotenmarkt (ja, vooral Chinezen die gokken erop los daar), eten etc. Tot 5u ben ik met haar rondgelopen, dus ik ben echt op en kapot.. Gelukkig mocht nog even bij het hostel gaan douchen, dus nu weer een beetje fris.
Ik ga zo naar Koh phangan met de bus. Dit zal nog wel zeker 12 uur duren.. Dus ik ben erg benieuwd hoe ik dit ga vinden na die bus van gisteren!! Heb al 2 Bajang gehaald voor onderweg en 3 kleine banaantjes. Ik vermaak me hier prima! Als ik aankom bij het eiland, dan ga ik lekker op het witte strand bruin bakken, verder wil ik een scooter gaan huren, massage krijgen, mss wel koh Tao zien of Koh Samui. Ik heb nog even!  Morgenavond is iig ook de half moon party en 10 dec. is de full moon party. Echt enorm veel Nederlanders gaan er al naartoe.
Jullie allemaal een fijne Sinterklaas! Hier wordt op 5 december de verjaardag van de Koning gevierd. Ja, dat is heeeel goed te zien hier, overal voorbereidingen, veel grote foto's van de koning en er zal veel vuurwerk komen. laat maar komen!! En ik zal in Koh Phangan weer een berichtje sturen!
Bijzaakje: Ik heb een Thais nummer: 08-2322-8488
Liefs, Cilia

------------
Translation:

My first day I heard it was Big Buddha Day, so I went searching for Buddha's! By tuk-tuk I went for less than 50 eurocent to the Standing Buddha, the Golden Mount and another

No comments:

Post a Comment