Sunday, December 4, 2011

Koh Phangan

Koh Phangan.. Dat is het eiland tussen Koh Samui en Koh Tao. Na een trip van bijna 20 uur, lig ik op mijn tweepersoonsbed in het bungalowpark Power Beach Resort. Ja, een eigen huisje met eigen douche, wc, wastafel, spiegel, tv (!!!!), twee prullenbakken en een schilderijtje. Sonna 50 en ik moeten even bijkomen van de enorme reis. Ondanks dat heb ik best goed geslapen in de bus, vol met backpackers die ook het zuiden gaan bezoeken. Jemig, hoe toeristich kan het zijn. na wat douchen ga ik op pad om de buurt te verkennen. Het lieve vrouwtje achter de balie vertelt me dat het allemaal niet zo ver is naar het centrum, maar het strand moet je toch echt met de scooter doen. Dus ik naar dat centrum lopen, nou, niet de perfecte weg om uberhaupt te lopen en is in die hitte zeker een half uur lopen best pittig. Tussendoor wat gestopt en gekletst met locals.
Eenmaal daar is er een super gezellige food market waar ik enorme honger van krijg. Veel eten herken ik van Indonesie/thuis, onde onde, gerechten die verpakt worden in bananenblad, lekkere sateh, veel fruit, cupcakes, en ga zo maar door. Verderop even bij een veranda'tje wat gezeten aan het water, bij een pier. En daarna teruggelopen voor het donker werd.

Vandaag wilde ik een scooter huren, maar die waren helaas allemaal al bezet, dus ging ik maar met de taxi naar het strand Haad Rin, waar de Full Moon party wordt gehouden. In de taxi zaten al 3 Zweedse meisjes uit Stockholm waar ik de rest van de dag mee ben opgetrokken. Het strand viel iets tegen door de storm van 2 dagen geleden (blijkbaar), het was erg vies, weinig mensen, de zogenaamde mooie clubs leken erg verwaarloosd en vervallen. Wordt werkelijk hier DE party gehouden? 30 000 mensen komen er, heb ik me laten vertellen. We zijn er niet lang geweest, maar wel lekker gegeten nog en zijn de Full moon hill gaan 'beklimmen'. Toen nog een ander strandje bezocht, deze beviel veel beter! Meer mensen, schoon water, prachtig uitzicht en heerlijk vakantiegevoel kwam boven. Gezellig gekletst met de meiden.
Nu aan het FB'en met mensen, wat een gezelligheid!

-----------------
Translation

Sorry for the last time, it was because the bus was already at the hostel! And they were waiting for me.
But I went to different temples at my first day. And the second day I did a tour with a lot of Dutch people. We went to the Tiger Temple, Floating market and River Kwai. All of it was very very touristic and an attraction for them. At the tiger temple they drug the tigers, at the floating market there are more tourist than locals and everything is already sealed in plastic. That everning I went to the island Koh Phangan. It took me almost 20 hours to get there. And today I met 3 Swedish girls and went to 2 beaches with them. We climbed the Full Moon hill, it had a very nice view!

2 comments:

  1. hee sista,ik lees nu net je 2blogs. Klinkt alsof je veel moois ziet&er serieus de tijd voor neemt. Super dat het toch wel redelijk loopt. Misschien leuk om nog wat fotoos te plaatsen?
    Hou je taai. Oost west Thais best. Nog veel plezier daar!
    xx Jur&Nan

    ReplyDelete
  2. Thx! Komt goed! Helaas geen fotos. die kun je vinden via https://www.facebook.com/cdivander o.a. met hem trek ik nu op, hij heeft wel openbare foto's van koh phangan waar ik ook op sta. xx

    ReplyDelete