Thursday, December 8, 2011

Party party!

Zo, ondertussen ben ik alweer de tel kwijt, maar geloof dat ik hier al weer 4 dagen ben op dit eiland, zo groot als  Texel (heb ik me laten vertellen).
Het weer zat in het begin niet echt mee, bewolkt, af en toe wat regen. Maar ik heb een scooter gehuurd voor minder dan 5 euro en ben maar gewoon wat gaan rond rijden door het eiland. Jup, get lost alone! Het was echt geweldig! Ik heb een tempel bezocht en ben daarna een stukje van een berg opgereden. Geen toeristen, bijna geen locals en als die er waren dan keken ze me vreemd aan. Ik glimlachte hard terug hihi. Prachtig uitzicht, en het is bijna een soort van jungle waar ik in terecht kwam, maar dan met mooi verharde wegen er tussen. Sorry, heb geen foto's nog geplaatst, omdat ik bang ben dat de pc's hier virussen hebben en deze ook mijn camera beschadigen.. Alhoewel ik nu op een laptopje van een Zweed zit die ik heb ontmoet 2 dagen geleden. Hij heeft ook facebook, dus hij heeft al wat foto's geplaatst van ons strand die jullie wss ook kunnen zien.
Maar verder ben ik ben ik nog meer naar het noorden gereden met de scooter. Ik wilde een waterval zien, maar ik eindigde met het voeren van een olifant! Op een afgelegen plek kwam ik waar ineens 2 olifanten rechts van me aan het grazen waren. Voor 50 cent mocht ik ze aaien en kleine banaantjes voeren. Super lief! Daarna nog even de waterval gezien en toen de stad ingegaan om geld en eten te halen. Daar kwam ik de meisjes tegen waarmee ik al naar het strand was geweest. Ze vroegen of ik mee uitging die avond. Dus ging ik weer naar het strand om daar s avonds te party'en. Nou, das echt keiharde muziek met vuurshows en dansen op het strand! En natuurlijk buckets drinken.
Helaas ben ik ook 5 000 baht kwijt geraakt.. Das ongeveer 130 euro.. Oeps.. Dat gebeurde na het pinnen denk ik. Nu alleen maar denken en hopen dat een arme Thai mijn geld spendeert aan het voeden van zijn kinderen of voor iets anders bruikbaars.
Ook heb ik een kookcursus gevolgd, waarbij ik drie gerechten ehb gemaakt. Green curry met kip, Fried noodle met groenten (Phat Tai of zo) en Wontong. Ik was de enige die me had opgegeven voor die middag, dus had prive 'les' van een lief klein vrouwtje. Dus waren met de fiets (ze vroeg nog: kan je wel fietsen? YES I CAN!) naar de food market gegaan en daarna gingen we terug om te koken. Haar Engels was alleen niet erg goed verstaanbaar. Daarna had ik natuurlijk teveel eten over, dus heb ik dit mooi kunnen delen met mensen die ik hier op de bungalow heb leren kennen. We hebben uren op het strand gezeten en gepicknickt. Dat zorgt ook voor de enige muggenbulten. Ik zit volgens mij nu op bijna 30..
Gister bijna 12 uur op het strand gezeten en alleen maar liggen zonnen, gepraat, gegeten en bier gedronken. Dat is pas vakantie! Enorm mooie zonsondergang gezien, 2x zelfs. Met op de achtergrond van die vissersbootjes, mensen die in het water met een speer hun vis proberen te vangen. Geweldig toch? Elke avond is hetzelfde liedje, voetballende jongens die klaar zijn met werken, vissersbootjes enz. 1 Momentje nog wel aan jullie daar thuis gedacht, dat jullie allemaal naar school moeten en zo.
Vandaag is het wat bewolkter en verwachten ze dat dat zo zal blijven tot zondag.. Dus das jammer. Maar het blijft heet. Ik ga vanavond naar een feest hier 200 meter vandaan, met Christian en Christian uit Zweden en Italie. Ben benieuwd!
A.s. zaterdag is Full moon! Ik pak de paling in, tot een volgende keer!

liefs, Cilia

-------------
Translation:

This time I'm still at Koh Phangan, the island. A couple of days ago I rented a motor bike on my own and just got lost, just because! Of course I had a map with me, don't worry! But I drove up to a mountain where no tourist or locals were. I had a great view on the mountains and Koh Samui, the island at the south of Koh Phangan. It was so quiet and peaceful. Great to see! After that I ended up with feeding an elephant. I could touch it, the skin felt so rough. Very sweet! I also visited a temple and a waterfall. At the end of the day I lost 5 000 baht, 130 euro. Woops.. And had a party on the beach! That was really great.
2 Days ago I had a cooking course and I shared the rest of the food I cooked with people here from the bungalow. They are very nice, and 3 of them already left.. And Yesterday I almost stayed for 12 hours on the beach, sunbathing, drinking beer, eat, talk. It was very good and nice! And saw some great sunsets here! Tonight there is a party just 200 meters away from here. Let's see!

No comments:

Post a Comment