Tuesday, November 29, 2011

First night in Bangkok

Hier ben ik dan in het hostel! Zowat de hele vlucht heb ik last gehad van hoofdpijn en buikpijn, pure stress en zenuwen. Het alleen zijn op het vliegveld, in het vliegveld en nu hier in het hostel valt me allemaal nog mee. Alleen even het moment waarbij de taxichaffeur niet de straat kende en ik zei dat ik maar zelf de weg ging zoeken. Dus stapte ik uit en liep ik daar in een drukke straat (Rd Rambutri), wat een zijweg is van DE Khao San Road. Gelukkig was het hostel om de hoek. Verder verliep de reis in principe prima, ik had bij beide vluchten een half uur tot een uur vertraging.. Ik kwam dus niet om 8u aan bij het hostel, maar 10u lokale tijd.
De hitte die hier is, en eigenlijk, de food market, de loopbruggen, wegen, beetje de mensen, doen me zo denken aan Indonesie. Geen cultuurshock meer. De drukke straat waar ik liep met Sonna (50, mijn backpacktas), waren alleen maar gezellige barretjes, cafes, oftewel drinkgelegenheden met veel toeristen. Ook live muziek, erg verrassend, ze zongen westerse liedjes!
NapPark, waar ik overnacht, is echt super luxe voor een hostel! Ik mag dan wel in een kamer van 22 mensen liggen met stapelbedden, maar per stapelbed worden de bedden afgeschermd van elkaar met een mooi wit doek en kan je, als je binnenkomt, geen bed zien vanwege de houten platen die ervoor zijn geplaatst. Zelfs de douches zijn mooi en alles is erg schoon. Er is een lounge met tv en dvd-speler, gratis internet (jaja, luxe he?) en verder weet ik het eigenlijk nog niet. Moet dus nog maar even een rondje lopen hier. Heb nog niet echt mensen gesproken, alleen 2 meisjes uit Melbourne die hier ook net zijn aangekomen, ze slapen ook op de dorm.
Een ander nieuwtje: Ik ben aangenomen in Leuven voor verkort bachelor psychologie! Ik las het een uur voordat ik vertrok uit Borne naar Dusseldorf, dus moest nog even een bevestiging sturen dat ik ook akkoord ga. Goh, toch nog even allemaal voor deze reis, das wel prettig.
Hier vanuit het hostel worden er ook activiteiten (in groepen) georganiseerd, dus ik ga eens kijken wat ze bieden en waar ik me voor ga inschrijven. Ben erg benieuwd hoe ik het morgen ga ervaren! Eerste dag in daglicht. Alles per dag bekijken, maar ik hoor stiekem ook dat Chiang Mai best prima te bereiken is, dus dat zou ik het liefst willen doen. En btw; ik hoefde voor mijn visum geen pasfoto's te hebben en niets in dollars te betalen, waarschijnlijk komt dat nog wanneer ik Thailand ga verlaten... Denk ik zo..
Dat was het weer voor vanavond, we zullen zien wanneer ik weer een berichtje stuur!

--------
Translation:
Here a short translation for those who can't read Dutch, he Nok?
I arrived safely after a short walk alone through a very crowded road with only bars and music. The roads here, the food markets, the walking bridges (?), and a bit the people, reminds me of Indonesia! With the big billboards all around. So no shock when I came here... I had a delay with both of my flights and arrived 2 hours later than I expected..
I don't feel really alone (yet), so that's a good thing, I will experience how it is tomorrow. The hostel organizes also activities in groups, so I think I will join one.
And.... I got accepted in Leuven! So I can start in February with my bachelor Psychology! I read it an hour before we left Borne. So that's it for now, speak to you soon!

2 comments:

  1. heey sis,
    Gefeliciteerd dat je bent aangenomen!! Geweldig!
    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen. Klinkt allemaal spannend. Heel veel plezier met je avontuur!! En hou ons op de hoogte hé?
    Dikke kus, ya sis

    ReplyDelete
  2. thank God for google translate, LOL!
    congratulations on the acceptance to Leuven!

    ReplyDelete